Uutinen

Sega muokkailee Phantasy Star Online -servereitä

GameCube Europen saamien tietojen mukaan Sega on ilmoittanut sulkevansa kolme Phantasy Star Onlinen Dreamcast-version serveriä, jotta he voisivat testata niillä GameCube-versioita. Toukokuun 25. päivään mennessä Sega sulkee Carne-, Anake- ja Leda-serverit ja ryhtyy muokkailemaan niitä GameCuben Phantasy Star Online Episode I & II trial-versiolle sopiviksi.

Phantasy Star Online Episode I & II -pelin trial-versio julkaistaan Japanissa kevään aikana.

Guardian Viper
Uutinen

Splinter Cell vahvistettu GameCubelle

Planet GameCube on saanut tietoonsa, että Ubi Soft aikoo julkaista GameCubelle Tom Clancyn romaaniin perustuvan Splinter Cell-pelin, joka on enemmän tai vähemmän saanut vaikutteita Konamin Metal Gear Solid-sarjasta. Splinter Cellissä astutaan NSA-agentti Sam Fisherin kenkiin, jonka tehtävänä on soluttautua salaiseen organisaatioon jälkiä jättämättä.

Pelin Xbox-versio tullaan julkaisemaan vielä tämän vuoden puolella, mutta muiden konsolien versiot, Cube mukaanlukien, tullaan julkaisemaan vuoden 2003 puolella.

Guardian Viper
Uutinen

Mace Griffin: Bounty Hunter virallisesti vahvistettu Cubelle

Vaikka jonkin aikaa on ollut tiedossa, että Crave Entertainmentin Mace Griffin: Bounty Hunter on tulossa myös GameCubelle, niin IGN Cuben mukaan Crave on nyt vielä virallisesti vahvistanut asian olevan näin E3-peliensä kokoonpanolistassa. Samainen lista sisältää myös aiemmin vahvistettuja Cube-pelejä, kuten UFC: Throwdown ja Whirl Tour.

Mace Griffin: Bounty Hunter on siis FPS-peli, joka on aikaisemmin vahvistettu Xboxille, PS2:lle ja PC:lle. Pelistä lisää tietoja E3-messuilla.

Guardian Viper
Uutinen

Xbox-emulaattori olikin troijalainen

"Nettihuijarit hyödyntävät PC-pelaajien kiinnostusta Xbox-pelikonsolille julkaistuja pelejä kohtaan. Ilmaiseksi verkossa tarjottava Xbox-emulaattoriohjelma onkin todellisuudessa troijalainen, joka asentaa käyttäjän koneeseen ohjelmiston, jonka tarkoituksena on tuottaa rahaa huijareille. Koneeseen asentuva NetBUIE.exe yrittää ottaa salaa yhteyttä lukuisiin palvelimiin ja aiheuttaa sivulatauksia ja bannerinpainalluksia sivustoilla, joiden mainosnäyttöjen tulot menevät huijaussovelluksen tekijöiden tilille.
Wombut
Uutinen

Medal of Honour myös GameCubelle

Gaming Agen mukaan Electronic Arts on ilmoittanut sen odotetun Medal of Honour-räiskintäpelin tulevan PC:n ja PlayStation 2:n lisäksi myös Xboxille ja GameCubelle.

Sivun mukaan Xb- ja GC-versiot olisivat tulossa Yhdysvaltoihin ensi syksynä ja virallista ilmoitusta kannattaa odottaa tulevilla E3-messuilla.

Esa Mäkijärvi
Uutinen

GameCube rikkoo Australian myyntiennätyksiä

N-Siderin mukaan Nintendon noin kymmenen päivän päästä Australiassa julkaistava GameCube-pelikonsoli tulee pian rikkomaan mantereen myyntiennätyksiä.

Pelikaupat nimittäin rohkaisevat pelaajia varaamaan oman GC-konsolinsa ennakkoon, sillä jo yli 10.000 konsolia on tilattu ennakkoon Australiassa. Nintendolla ei tietojen mukaan ole saatavilla kovinkaan paljon konsoleita tälle markkina-alueelle, joten on hyvin todennäköistä, että GameCube myydään loppuun Australiassa jo ennen julkaisupäivää.

Esa Mäkijärvi
Uutinen

Seikkailua Ty the Tasmanian Tigerin muodossa

GameCube Europe ilmoittaa Electronic Artsin paljastaneen uuden seikkailupelin, Ty the Tasmanian Tigerin GameCubelle. Pelissä astutaan saman nimisen tiikerihahmon saappaisiin, joka luulee olevansa lajinsa viimeinen edustaja kunnes saa tietää lajitovereidensa olevan loukussa Dreamtime-nimisessä maailmassa. Tähän maailmaan päästäkseen on tehtävänä kerätä viisi talismaania pelin erilaisilta kentiltä, kuten sademetsistä ja lumisilta vuorilta.
Guardian Viper
Uutinen

Metal Gear Solid ja Zone Of the Enders 2 Xboxille

Aluksi, nämä uutiset ovat "vahvistaneet" CVG, joka on saanut "vahvistuksen" Konamilta. Eli jos pelit ovat tulossa Xboxille, siitä kuullaan lisää E3-messuilla.

Aiemmin nimellä Metal Gear Solid X:nä tunnettu MGS peli, kulkee nykyään nimellä Metal Gear Solid Substance. Peli "vahvistettu" tulevan Xboxin lisäksi PC:lle. Pelin kerrotaan olevan MGS2, mutta pidennettynä ja paranneltuna.

Jotku huhut kertoisivat MGS: Substancen sisältävän myös alkuperäisen Metal Gear Solidin, mutta MGS2:n grafiikoilla.
Unreal-Hawk
Uutinen

Medal of Honor - Frontline myös Xboxille?

"Sources close to Gaming Age have confirmed that the publishing giant plans to release Medal of Honor: Frontline on both the Xbox and GameCube this fall. Expect an official announcement in a few weeks at E3."

Eli peli on ilmeisesti tulossa myös Xboxille että GC:lle. Ylläri ylläri, tästäkin luultavasti lisätietoa tulevassa E3:ssa. Gamespot osaa myös sanoa että Xbox on jo saamassa Medal of Honor - Allied Assaultin, joten Xboxin vahva FPS rintama saa jälleen kovia nimiä taakseensa.

Wombut
Uutinen

30 miljoonaa PS2:sta myyty

Näin E3 messujen alla Sony ilmoitti myyneensä 30 miljoonaa kappaletta PS2-konsolia ympäri maailmaa. Pohjois-Amerikassa koneita on myyty eniten 11.3 miljoonan kappaleen voimin. Aasia seuraa kakkosena 9.9 miljoonalla ja Euroopassakin koneita on mennyt 8.8 miljoonaa.

Sonyn Amerikan osaston johtaja Kaz Hirai kommentoi asiaa näin: "Vuosi 2001 oli erittäin ratkaiseva vuosi pelimaailmassa. Senkin jälkeen me pysymme luottavaisina PS2:n jatkuvasta suosiosta.

Shaban
Uutinen

Konamilta jatkoa huippupeleille

Konami on päässyt oikein vauhtiin julkistaessaan uusia pelejä PS2:lle. Tässä lista Konami TYO:n kehitteillä olevista peleistä. Sen kummempia tietoja ei ole vielä annettu puhumattakaan julkaisupäivistä.

- Genso Suikoden III

- Silent Hill 3

- Tokimeki Memorial Girl's Side

- Winning Eleven sarjaan uusi peli

- Contra serie

Shaban
Uutinen

Näyttävä Colin McRae Rally 3

Codemastersin arvostettu Colin McRae Rally -sarja saa jatkoa, ja mikäli pahimmilta rengasrikoilta ja ulosajoilta vältytään, on skottihurjapään nimeä kantava peli saatavilla syksyllä. Colin McRae Rally 3 ilmestyy niin Xboxille kuin PS2:llekin, jonka versiosta näiden kuvien kerrotaan olevan.

Kuvat:

saintbert
Uutinen

Resident Evil -päivämääriä

Aiemmin ilmoitettiin, että odotettu Resident Evil julkastaisiin syyskuussa täällä Euroopassa. Nyt GameCube Europe kertoo Capcomin paljastaneen tarkan virallisen julkaisupäivän, joka on syyskuun 13. päivä. Lisäksi toisessa GameCube Europen artikkelista ilmenee, että heidän saamiensa tietojen mukaan Resident Evil 0 tultaisiin julkaisemaan Japanissa 28.8.2002 ja tulisi sisältämään jopa 3 GameCube-levykettä! Valmistautukaa zombien lahtaukseen!
Guardian Viper
Uutinen

Konami kertoo suunnitelmistaan

Nintendojo-sivuston mukaan Konami on ilmoittanut suunnitelevansa julkaista Japanissa kuluvana talousvuotena osan Winning Eleven-jalkapallosarjastaan GameCubelle ja Game Boy Advancelle. Samaisessa artikkelissa valitettavasti myös ilmenee, että uusi Contra (Probotector Euroopassa) tulee ilmestymään PlayStation 2:lle ja Game Boy Advancelle, mutta ei GameCubelle.
Guardian Viper
Arvostelu

Wave Race: Blue Storm

Wave Race: Blue Storm on Nintendon uusin vesiskootterihuristelu, joka julkaistiin samaan aikaan GameCuben Euroopan julkaisun yhteydessä. PAL-version arvostelu.
Esa Mäkijärvi
Uutinen

Xboxin myyntivauhti kiihtynyt

Microsoftin myyntilähteiden mukaan, Xboxin myynti on lähtenyt huimaan nousuun, 26. huhtikuuta taphtuneen hinnanalennuksen myötä. Xbox hallitsee "Next-Gen" konsolimyyntiä Iso-Britanniassa 49%:lla, Ranskassa 46%:lla ja Saksassa 55%:lla.

Pelejä on taasen myyty 3,7 kappaletta konetta kohden. N.88% Xboxin ostaneista, osti Halon Xboxinsa mukana. Haloa on myyty maailmalla jo yli miljoona kappaletta.
Unreal-Hawk
Uutinen

Namcon ja Nintendon yhteistyö lupaa hyvää

Maineikas Namco sellaisten pelisarjojen kuin Ridge Racer ja Tekken takaa osoittaa tukeaan Nintendon konsoleille ja on tuomassa muutamankin pelin niin GameCubelle kuin kannettavalle Game Boy Advancellekin. Planet GameCube informoi kattavammin alustavasta aikataulusta, mutta jännittävimmät pelit on helppo poimia listasta.

Jo huhuttu uusi pikemminkin avaruusräiskimiseen kuin seikkailuun perustuva Star Fox -peli on kehitteillä GameCubelle Namcon toimesta, mutta pelihalliversiota vielä harkitaan.

saintbert
Uutinen

GameCuben myyntitietoja Iso-Britanniasta

Muutama päivä sitten CubeFIN uutisoi Saksan erinomaisista GC-myynneistä.

Nyt on kuitenkin Cube Europen kautta ilmaantunut tietoja koneen myyntimääristä Iso-Britanniassa. Nintendon Iso-Britannian osaston Andy Williamsin mukaan GameCube myi briteissä kahden ensimmäisen myyntipäivän aikana kaikkiaan 75.000 kappaletta. Tähän lukuun kuuluu noin 50.000 ennakkotilausta, mutta myyntimäärä on silti varsin mainio.

Esa Mäkijärvi
Uutinen

LucasArtsilta RTX Red Rock Cubelle

LucasArts on paljastanut kotisivuillaan uuden pelinimikkeen, RTX Red Rockin, jota tullaan esittelemään GameCubella ja PlayStation 2:lla tulevilla E3-messuilla.

Pelin kotisivulta löytyvän lehdistötiedotteen mukaan kyseessä on kolmannesta persoonasta kuvattu eeppinen toimintaseikkailu, joka sijoittuu sadan vuoden päähän tulevaisuuteen. Pelissä maan ensimmäinen siirtokunta Mars-planeetalla, Red Rock, on joutunut brutaalien ja vihamielisten alieneiden valtaan. Apuun kutsutaan Radical Tactical Expert-nimisen armeijan erikoisjoukkojen kovin sälli E.Z.

Guardian Viper
Uutinen

Uusi Star Fox -peli tekeillä?

IGN Cuben lähteiden mukaan jo kehitteillä olevan Star Fox Adventuresin lisäksi Nintendolla on myös toinen Star Fox-peli kehitteillä GameCubelle. Tietojen mukaan uutta peliä kehittää ison "N":n kanssa yhteistyössä Namco ja kyseessä tulee olemaan suoraviivainen kolmiulotteinen räiskintä sarjan tutuksi tulleeseen tyyliin.

Virallista ilmoitusta odotellaan asian tiimoilta piakkoin, mutta toteutuessaan tämä uutinen on vallan mainio kaikille SF-faneille.

Esa Mäkijärvi
Uutinen

Saksan GameCube-myynneistä

Saksalaisen uutistoimisto MCV:n mukaan Nintendo on ilmoittanut myyneensä juuri Euroopassa julkaistua GameCube-pelikonsolia kahden ensimmäisen myyntipäivän aikana kaikkiaan 50.415 kappaletta. Suosituimmat Nintendon ulkopuolelta tulevat pelit olivat Lucasartsin Star Wars: Rogue Squadron II, Sonic Adventure 2 sekä FIFA: WC 2002. Myös Nintendon omat lanseerauspelit Luigi's Mansion ja Wave Race: Blue Storm saavuttivat tietojen mukaan hyviä myyntilukuja.

Nintendo toimitti Saksaan kaikkiaan noin 80.000 GC-konsolia, joten jo yli 60% ensimmäisestä myyntierästä on mennyt.

Esa Mäkijärvi
Uutinen

Star Wars: Clone Wars -kuvia

Planet GameCube on saanut eräältä lukijaltaan jopa 40 valokuvaa LucasArtsin aiemmin ilmoitetusta Star Wars: Clone Wars-pelin GameCube-versiosta, jotka voit löytää täältä.

Peliä esiteltiin LucasFilmsin järjestämässä Star Wars Celebration II-tapahtumassa, jossa Planet GameCube-sivuston lukija oli valokuvansa napsinut. Kuvien laatu ei kenties ole parhaimmasta päästä, mutta niistä saa hyvän kuvan minkäläisesta menosta pelissä on kyse.

Guardian Viper
Uutinen

Datelilta uusia GameCube-tuotteita Eurooppaan

Brittiläinen Datel on ilmoittanut sivuillaan julkaisemassaan lehdistötiedotteessa tuovansa muutaman kokonaan uuden epävirallisen GameCube-lisälaitteen Euroopan markkinoille.

Näistä ensimmäinen on varmasti monelle tuttu Action Replay-huijauslaite, joka julkaistaan kesällä n. 30 punnan myyntihintaan. Myyntiin on myös tulossa G-Force -niminen GameCube-aiheinen lehti.

Esa Mäkijärvi
Arvostelu

PaRappa The Rapper 2

Rap-riimejä heittävä koira ei ehkä innosta katu-uskottavuudestaan huolehtivia, mutta PlayStation-pelaajat ottavat tutun Parappa-hahmon mielellään vastaan. Parappa ei ole keksinyt itseään uudestaan vaan on vanhojen fanien tunnistettavissa.
saintbert
Uutinen

Xbox Project X:n uhrina

"We tested this game on a developer XBOX, and it works. Since there is no mod chip yet, we have no idea if this release will work on retail XBoxes when/if a mod comes out. However, now that there is a release, a modchip developer will be inclined to get our releases to work, so we think a future mod will work with this release," said the Project X group.
Planetxbox
Wombut
Uutinen

Left Field Studios kehittää yhä GameCube-pelejä

IGN Cube reportoi jokin aika sitten, että mm. NBA Courtside 2002-pelin GameCubelle kehittänyt Left Field Studios olisi jättänyt Nintendon kokonaan ja siirtynyt ns. "yleispelitaloksi" tekemään pelejä kaikille formaateille. Aiemminhan kyseinen firma oli Nintendon ns. "2nd party" eli se teki pelejä vain isolle "N":lle.

Nyt kuitenkin pelitalo on nähtävästi tulossa takaisin GameCube-pelinkehitykseen, joten aiempi väitös siitä, että Left Field olisi hylännyt Nintendon kokonaan on selvästikin väärä.

Tässä lainaus yhtiön viralliselta kotisivulta, joka vahvistaa asian:

Esa Mäkijärvi
Arvostelu

Dragon Rage

Lohikäärmeet ovat lakanneet olemasta vanhojen tarujen hohdokkaita olentoja ja muuttuneet joksikin, mikä yleensä yhdistetään keskiluokkaiseen roolipeliviihteeseen ja nörtteihin. Silti uskalsin jopa puoliksi toivoa, että tällä kertaa 3DO on onnistunut edes osittain ja saanut aikaan pelin, jota jaksaa jopa pelatakin. Olin väärässä.
Anonyymi (ei varmistettu)
Uutinen

200 kertaa tehokkaampi PS3 tulee 2005

Sony on ilmoittanut kehittävänsä uutta Playstationia, ja se tulee markkinoille näillä näkymin aikaisintaan 2005.

Seuraavan Pleikkarin tärkein uudistus tulee olemaan erittäin nopea nettiyhteys, jonka ansiosta siinä ei käytetä ollenkaan perinteisiä tallennusmedioita (cd-rom, dvd tai pelimoduuleja). Ilmeisesti pelien perusosat ladataan verkon yli koneelle, ja lisäosat sitä mukaa, kun pelissä etenee.

Jore
Uutinen

Isä paransi poikansa pelitaitoja kokaiinilla

Viikon karmaiseva uutiskevennys tulee Italiasta. Siellä isän epäillään antaneen viisivuotiaalle pojalleen kokaiinia, jotta tämän Playstation-pelit kulkisivat paremmin.

Poika on kuulemma kertonut kuulustelussa, että "isä antoi minulle valkoista pulveria, jotta voisin pelata paremmin Playstationilla". Pojan vanhemmat ovat eronneet, ja poika tapailee isäänsä kerran parissa viikossa. Äidin mukaan "poika tuli isänsä luota takaisin hermostuneena, eikä kyennyt nukkumaan".

Jore
Uutinen

Segan, Capcomin ja Namcon pelejä E3-messuilla listattu

IGN Cube on listannut hieman Segan, Capcomin ja Namcon tulevia pelejä E3-messuilla Nintendon konsoleilla. Kannattaa kuitenkin muistaa, että alla olevassa listassa on vain tällä hetkellä vahvistettuja pelejä ja lukuisia yllätyksiä on luvassa.

Capcom:

Resident Evil Zero (GC), Super Ghouls n' Ghosts (GBA), Street Fighter Alpha 3 (GBA), Mega Man Zero (GBA).

Sega:

Esa Mäkijärvi
Uutinen

Lisää tulevia pelejä paljastettu?

GameSpotin mukaan Ranskassa julkaistun Official Nintendo Magazinen ensimmäisen numeron sivuilta löytyy mainintoja GameCube-peleistä, joita ei ole vielä virallisilta tahoilta vahvistettu. Lehden mukaan Marvel vs. Capcom 3, Broken Sword 3: The Sleeping Dragon ja Game Boy Advancelta tuttu RPG Golden Sun, sekä vielä toinekin RPG, Time of Troubles olisivat kehityksessä GameCubelle.
Guardian Viper
Arvostelu

Rallisport Challenge

Sora ja jää lentää, kumi palaa kesäisellä asfaltilla. Pellin ja lasin palasia tien reunustoilla. Satojen hevosvoimien ja turbomoottorien ulina kaukaisuudessa. Tervetuloa Rallisport Challengen huippunopeaan maailmaan.
Wombut
Uutinen

Xboxin myynnistä Austraaliassa

Xboxin myynti on saanut uutta potkua Austraaliassa kun hintaa leikattiin 40 prosenttia. Toys R Us:n John Redenbach kertoi myynnin olleen perjantaina(26.4) ja lauantaina(27.4) 2.5 kertaa paremmat kuin julkaisuviikolla. "Uskomatonta, uskomatonta, uskomatonta," hän sanoi. "Olimme yllättyneitä. Odotimmekin myynnin parantuvan, mutta tämä oli vaikuttavaa." Myös muista liikkeistä kantautuneiden tietojen mukaan myynti on parantunut huikeasti. Näin siis Austraaliassa, olisi mukava kuulla mitä on Euroopan myynnille tapahtunut hinnan alennuksen jälkeen.
Slaisser
Uutinen

Brute Force

Team Xboxin sivuilta löytyy läjä uusia näyttäviä kuvia Brute Forcesta. Brute Forcelle on myös avattu viralliset kotisivut ja ne löytyvät täältä. Mikäli löytyy intoa pistää oma fanisaitti Brute Forcelle niin tästä löytyy n. 3.5 megainen zippi tiedosto jossa on mm. pelin logo, kuvia pelistä ja sen hahmoista sekä muuta tietoa pelistä.
Slaisser
Uutinen

Muropaketissa avattu Xbox

Muropaketti on avanut Xboxinsa ja käsittelee tekniikkaa lyhyesti. He kertovat myös lyhyesti kokemuksistaan. Toistaiseksi he kertovat vain Halosta, mutta lisää on tulossa. Ei varsinaisesti mitään uutta, mutta viihdyttävää luettavaa. Artikkeli on luettavissa tästä
Wombut
Artikkeli

Alkuvaikeuksia

GameCube julkaistiin 3.5.2002 Euroopassa ja samalla myös Suomessa. Alku oli kuitenkin suhteellisen hankalaa ja tämä uusi pääkirjoitus selvittää asiaa hieman lisää.
Esa Mäkijärvi
Uutinen

GameCuben saatavuudesta Suomessa

Erinäisten pelikauppojen ja muiden lähteiden GameCuben Euroopan lanseeraus lähtee ainakin Suomen osalta yskien käyntiin. Tietojen mukaan konetta on nimittäin saapunut Suomeen vaan suhteellisen pieni määrä varsinaiseen ennakkotilauskantaan nähden, joten osa ennakkotilaajista joutuu todennäköisesti jäämään huomenna kokonaan ilman koneita.

Tämän lisäksi myös ainakin Star Wars: Rogue Squadron II tulee ennakkoinfon mukaan tulee myöhästymään hieman Suomessa.

Esa Mäkijärvi