Uutinen

Strider tekee paluun

Jaakko Herranen
Capcom on ilmoittanut San Diegon Comic-Con -messuilla, että vanha kunnon Strider on tekemässä paluun liki 25 vuoden jälkeen.

Alkuperäinen Strider julkaistiin kolikkopelinä vuonna 1989. Pelistä käännettiin versiot myös kaikille kotikonsoleille. Peli sai virallisen jatko-osan vuosituhannen vaihteessa PlayStationilla, mutta tämän menestys jäi vaatimattomaksi.

Nyt Strider tekee vanhaa koulukuntaa kunnioittavan 2,5 -ulotteisen paluun. Mukana ovat kaikki vanhat pelilliset elementit seinäkiipeilystä miekkailuun. Capcomin mukaan kentät ovat epälineaarisia ja niihin palataankin useamman kerran uusien kykyjen myötä.

Capcom julkaisi pelistä samalla myös ensimmäisen trailerin.



Strider julkaistaan digitaalisena ensi vuoden aikana Xbox 360:lle, Xbox Onelle, PlayStation 3:lle, PlayStation 4:lle sekä PC:lle.
Strider tekee paluun
Jaakko Herranen

Olen voittanut Punch-Outissa Mike Tysonin monta kertaa ja pelannut Ecco the Dolphinin läpi, olen siis ansainnut paikkani KonsoliFINin ylläpidossa tai oikeastaan missä vain ylläpidossa ikinä. Moneen muuhunkin paikkaan on tullut kirjoiteltua, niin Pelaajaan kuin Tiltillekin, arvosteluja ja uutisia – viimeksi mainitut ja pelimaailman seuraaminen muutoinkin on kuitenkin se omin juttuni.