Uutinen

Electronic Arts hylkää online-koodit

Jaakko Herranen
Electronic Artsin suunnasta vihjaillaan, että muutaman vuoden aikana yleiseksi käytännöksi muodostunut Online Pass katoaa käytöstä.

Gamesbeat-lehden kanssa sähköpostiyhteyksissä ollut John Reseburg EA:lta kertoo, että yksikään firman tuleva peli ei käytä online-koodia. Suurimpana syynä tähän on asiakkailta saatu palaute aiheeseen liittyen.

Alunperin kyseiset verkkopelaamisen mahdollistavat koodit alkoivat ilmestyä kolme vuotta sitten nimenomaan Electronic Artsin urheilupeleihin. Tarkoituksena oli käytettyjen pelien kaupan vähentäminen lukitsemalla verkkopeli kaikilta muilta paitsi pelin alkuperäiseltä ostajalta.

Nähtäväksi jää seuraavatko muut pelifirmat Electronic Artsin esimerkkiä online-koodien hylkäämisessä yhtä tehokkaasti kuin niiden käyttöönotossa.
Electronic Artsin E3 2005 -pelilistaus
Jaakko Herranen

Olen voittanut Punch-Outissa Mike Tysonin monta kertaa ja pelannut Ecco the Dolphinin läpi, olen siis ansainnut paikkani KonsoliFINin ylläpidossa tai oikeastaan missä vain ylläpidossa ikinä. Moneen muuhunkin paikkaan on tullut kirjoiteltua, niin Pelaajaan kuin Tiltillekin, arvosteluja ja uutisia – viimeksi mainitut ja pelimaailman seuraaminen muutoinkin on kuitenkin se omin juttuni.